وبلاگ

مشخصات هاست مناسب وردپرس چیست؟

اگر به دنبال هاست وردپرس ارزان قیمت برای سایت خود هستید شاید این سوال برایتان پیش بیاید که مشخصات هاست مناسب وردپرس چیست؟ خرید هاست مناسب وردپرس دغدغه‌ی افراد زیادی ازجمله مدیران سایت، وبمستران و… است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های هاست برای وردپرس می‌توان به قدرت، سرعت و امنیت آن اشاره کرد. در ادامه به طور دقیق‌تر به مشخصات هاست مناسب وردپرس می‌پردازیم.

 ویژگی‌های هاست مناسب وردپرس

سیستم مدیریت محتوای وردپرس یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین CMSهای موجود می‌باشد که به کمک آن می‌توانید به آسانی سایت خود را راه اندازی کنید. که برای این کار به یک هاست برای میزبانی اطلاعات و داده‌های سایت احتیاج دارید. انتخاب هاست مناسب موضوعی است که باید به آن توجه کرد چراکه یکی از اجزای مهم هر سایتی به حساب می‌آید و تاثیر به سزایی در رتبه بندی سئو، سرعت و قدرت سایت دارد.

از جمله برخی مشخصات هاست مناسب وردپرس که هنگام انتخاب، حائز اهمیت هستند، عبارتند از:

1. امنیت سایت

2. هزینه هاست

3. پشتیبانی

4. نوع کنترل پنل و سیستم عامل

5. آپتایم مناسب

6. پهنای باند و ترافیک مناسب

7. بکاپ گیری

در ادامه موارد بالا را به طور مختصر توضیح می‌دهیم.

مشخصات هاست مناسب وردپرس

امنیت سایت

برای جلوگیری از سرقت اطلاعات سایت و سواستفاده از آن‌ها توجه به امنیت سایت نکته بسیار مهمی است که در مشخصات هاست مناسب وردپرس باید به آن توجه کنید. پیشرفت تدریجی سایت مستلزم صرف هزینه و زمان بسیار است، با توجه به این نکته و قرار گرفتن اطلاعات بسیاری در سایت، در صورت از بین رفتن این اطلاعات و نبودن امنیت، می‌تواند عوارض جبران ناپذیری برای صاحب وب سایت به همراه داشته باشد.

پهنای باند و ترافیک مناسب

از دیگر مشخصات هاست مناسب وردپرس می‌توان به داشتن پهنای باند و ترافیک مناسب اشاره کرد. برخی از سایت‌ها که در طول روز بازدیدکنندگان بسیاری دارند همچون سایت‌های آموزشی، فروشگاهی و… برای اینکه بتوانند بدون وجود مشکلی پاسخگوی نیاز کاربران باشند باید از هاستی استفاده کنند که دارای پهنای باند و ترافیک بالایی باشند.

هزینه هاست

همیشه یکی از ویژگی‌های مورد توجه افراد در هر کاری هزینه‌ای است که صرف آن کار یا خدمات می‌کنند. هاست‌ها نیز با توجه به امکاناتی که دارند، دارای قیمت های متفاوتی می‌باشند که شما با توجه به نیاز خود و تعداد مخاطبین سایتتان هاستی متناسب با شرایط خود را انتخاب و از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هاستینگ تهیه می‌نمایید.

مشخصات هاست مناسب وردپرس

نوع سیستم عامل و کنترل پنل

یکی از عوامل موثر در مدیریت درست سایت، داشتن سیستم عامل و کنترل پنل قوی می‌باشد و انتخاب این موارد به نوع هاست نیز بستگی دارند. امروزه کنترل پنل‌های گوناگونی از جمله دایرکت ادمین، پلسک، سی پنل و… مورد استفاده قرار می‌گیرند، که سی پنل به دلیل محیط گرافیگی جذاب‌تر این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

آپ تایم

یکی از مشخصات مهم هاست مناسب وردپرس که باید به آن توجه داشته باشید میزان پایداری یا آپ تایم بالای آن در طول سال است، چرا که تاثیر به سزایی در سرعت و رتبه‌بندی سایت شما دارد. آپ تایم در واقع یک شاخص عددی برای سنجش میزان پایداری و در دسترس بودن سایت در طول سال است.

 شرکتی که میزبانی سایت را بر عهده دارد بهتر است که اقداماتی همچون بروزرسانی سرور و کارهایی از این قبیل را به ساعاتی موکول کند که سایت دارای ترافیک بالایی نباشد مانند نیمه شب که معمولا سایت دارای ترافیک کمتری می‌باشد.

بکاپ گیری

می‌توان گفت بکاپ گیری یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید برای سایتتان انجام دهید. چرا که در صورت وقوع مشکلی غیر منتظره و با توجه به وجود فایل‌ها و اطلاعات بسیاری بر روی سایت، در صورت نداشتن بکاپ از هاست خود صدمه‌ای جبران ناپذیر به سایت وارد می‌شود.

جمع بندی

در این محتوا پیرامون مشخصات هاست مناسب وردپرس بحث کردیم، از جمله این مشخصات می‌توان به امنیت هاست، هزینه، کنترل پنل و سیستم عامل مورد استفاده، بک آپ گیری و… اشاره کرد. که شما به عنوان مدیر وب‌ سایت با توجه به این مشخصات و شرایط و نیازهای سایت خود بتوانید بهترین هاست را انتخاب و تهیه نمایید.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.