وبلاگ

انواع ارورهای سایت و روش‌های برطرف کردن آن‌ها

برای همه ما پیش آمده است که هنگام باز کردن یک سایت با ارورهای مختلفی از جمله 404 که یکی از رایج‌ترین انواع ارورهای سایت است روبرو شویم که مانع ورود به سایت مورد نظر می‌شود. حال شما به عنوان صاحب وب سایت برای اینکه مخاطبان زیادی را از دست ندهید، باید در اسرع وقت برای رفع این ارورها اقدام نمایید.

 ارورهای سایت، دلایل زیادی از جمله مشکل در دامین، هاست و یا دیگر موارد فنی می‌توانند داشته باشند. برای رفع این خطاها به فردی متخصص نیاز است. در ادامه به  انواع ارورهای سایت و روش‌های رفع آن میپردازیم.

خطاهای HTTP

خطای 401

 این خطا زمانی رخ می دهد که شخصی سعی می‌کند به صفحه ای دسترسی پیدا کند که برای آن مجاز نیست. به بیانی دیگر ممکن است لینکی که کلیک شده فقط برای کاربران خاصی مجاز باشد (به عنوان مثال، کاربرانی که با شناسه کاربری و رمز عبور معتبر وارد سیستم شده‌اند). یا آدرسی که تایپ شده است اشتباه است و شما می‌توانید این خطا را با بررسی URL برطرف کنید. گاهی اوقات این خطا، از خطاهای موجود در DNS نشات میگیرد؛ بنابراین می‌توانید با پاک کردن DNS این خطا را برطرف کنید.

خطای 404 (یافت نشد)

این خطا یکی از رایج‌ترین خطاهای ممکن است که افراد زیادی به طور روزانه با آن مواجهه می‌شوند. خطای 404 زمانی رخ می دهد که کاربر سعی می‌کند به یک صفحه وب دسترسی پیدا کند که وجود ندارد یا به عبارت دیگر از دسترس خارج شده است. دلایل این خطا می تواند از لینک‌های خراب، URLهای نادرست، یا صفحه هدایت شده‌ای باشد که دیگر معتبر نیست، این خطا را می توان به راحتی برطرف کرد.

 لازم به ذکر است که این خطا بر سئو سایت شما تاثیر منفی میگذارد پس باید توجه داشته باشید که پس از حذف صفحه‌ای از سایت حتما آن را ریدایرکت کنید. یکی از روش های رفع این خطا کم کردن صفحات در آدرس می‌باشد، یعنی از استفاده آدرس‌های طولانی برای صفحات سایت خود پرهیز کنید و از کلمات کلیدی و ساده برا آدرس‌ها استفاده کنید.

انواع ارورهای سایت

ارور 500

یکی دیگر از از رایج‌ترین انواع ارورهای سایت ، ارور 500 یا ارور داخلی سرور است. این ارور یک خطای عمومی به حساب می‌آید و به دنبال وجود مشکل داخلی برای سرور رخ می‌دهد به صورتی که سرور دیگر قادر به ارائه اطلاعات نیست. با توجه به این که این ارور کاملا از سمت سرور است بنابراین کاربران قادر به حل آن نمی‌باشند و پشتیبانی سایت باید به آن رسیدگی کند. اگر به عنوان کاربر با این خطا مواجه شدید می‌توانید چند روش را امتحان کنید ازجمله این روش‌ها: بارگذاری مجدد صفحه، حذف حافظه پنهان مرورگر، حذف کوکی‌های مرورگر و…

403 (ممنوع)

این خطا زمانی رخ می دهد که سرور درخواستی را تکمیل نمی‌کند زیرا کاربر اجازه دسترسی به آن را ندارد. کمی متفاوت از خطای 401، خطای 403 تشخیص می‌دهد که کاربر ممکن است با شناسه کاربری و رمز عبور معتبر وارد سیستم شود، اما مجوز دسترسی به صفحه خاصی را ندارد. به طور معمول، این بدان معنی است که کاربر باید دسترسی حساب کاربری خود را توسط مدیر وب سایت به روز کند.

از دیگر انواع ارورهای سایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

-ارور 501(عملیات انجام نشده است): این خطا علل متفاوتی دارد که یکی از آن‌ها مربوط به سرور می‌باشد و به ندرت اتفاق می‌افتد  و سرور اجازه‌ی بارگذاری کامل را نمی‌دهد. دیگری می‌تواند به دلیل وجود ویروس در سیستم شما باشد که بهتر است هرچه سریع‌تر آن را بررسی کرده و نسبت به رفع آن اقدام نمایید. همچنین ترافیک بالای سایت نیز می‌تواند موجب این خطا شود که در این صورت شما به عنوان صاحب سایت باید ترافیک سایت را بررسی کرده و از خدمات میزبانی بهتری استفاده کنید.

-خطای 503: این خطا به معنای عدم دسترسی سرویس می‌باشد. به غیر از مواقع به روزرسانی سایت اگر این خطا به وجود بیاید بر سئو سایت تاثیر منفی می‌گذارد. از روش‌های رفع و یا جلوگیری از این خطا می‌توان به ارتقاء ورژن PHP، حذف افزونه‌های اضافی، استفاده از قالب پیش فرض و.. اشاره کرد.

جمع بندی

در این محتوا انواع ارورهای سایت از جمله خطای 404، 503، 401 و.. را بررسی و روش رفع آن را بیان کردیم. همچنین مواردی مانند محتوای تکراری، نذاشتن متن ALT در تصاویر و.. نیز ممکن است باعث ایجاد خطا در سایت شود که باید به آن‌ها توجه کرد.

وجود خطا و در دسترس نبودن صفحات سایت می‌تواند تاثیر منفی بر سئو سایت شما بگذارد که امری مهم و غیر قابل چشم‌پوشی است. داشتن پشتیبانی قوی برای سایت می‌تواند در عدم وجود این خطاها و یا بررسی و رفع سریع آن‌ها تاثر گذار باشد.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.