وبلاگ

معرفی انواع کنترل پنل هاست

هنگامی که برای میزبانی وب ثبت نام می کنید حساب شما شامل دسترسی به کنترل پنل می شود. در این مقاله، با انواع کنترل پنل هاست آشنا می شوید و تمام گزینه هایی که یک کنترل پنل دارد را بررسی خواهیم کرد، پس با امن هاستینگ همراه شوید.

کنترل پنل چیست؟

کنترل پنل میزبانی وب یک رابط کاربری گرافیکی (یا در برخی موارد، یک رابط مبتنی بر وب) است که به صورت آنلاین قابل دسترسی می باشد و ابزارهایی برای مدیریت یک وب سایت، حساب میزبانی وب و گاهی اوقات سرور فراهم می کند.

در بیشتر موارد، از طریق یک مرورگر وب به کنترل پنل خود دسترسی خواهید داشت، اگرچه ممکن است در مواردی متفاوت باشد. تقریباً هر شرکت میزبانی دارای یک کنترل پنل است و برخی از آنها انتخابی از کنترل پنل ها را به شما پیشنهاد می کنند.

چرا از رابط های گرافیکی کاربر برای کنترل پنل ها استفاده کنیم؟

به این فکر کنید که وقتی رایانه خود را روشن می کنید انتظار دارید چه چیزی را ببینید. آیا می خواهید دستورات طولانی را در صفحه پایانه سیاه رنگ با حروف تک رنگ تایپ کنید؟

یا ترجیح می دهید از ماوس خود برای حرکت در یک رابط گرافیکی، کلیک کردن بر روی نمادها و حرکت دادن پنجره ها به اطراف استفاده کنید؟

وظایف انواع کنترل پنل هاست

1-مدیریت حساب

2-مدیریت دامنه

3-نصب با یک کلیک

4-مدیریت ایمیل

5-FTP

6-مدیریت پایگاه داده و فایل

7-پشتیبان گیری

8-پشتیبانی

بررسی انواع کنترل پنل هاست

سی پنل

cPanel یک کنترل پنل مبتنی بر وب و لینوکس است. بسته cPanel شامل سه لایه است و هر لایه توسط مجموعه متفاوتی از پرسنل استفاده می شود:

مدیران

فروشندگان

صاحبان وب سایت

در این کنترل پنل شما از طریق مرورگر وب خود با محصول تعامل خواهید داشت. با cPanel، تمام برنامه ها و ابزارهای شما به گروه های آسان دسته بندی می شوند، مانند:

_فایل ها

_پایگاه های داده

_نرم افزار

_یک رابط ایده آل

نمادهای هر گروه را می توان به صورت کشیدن و رها کردن در اطراف رابط کاربری شما جابه جا کرد.

Plesk

انواع کنترل پنل هاست

Plesk دارای یک رابط است که به شدت تحت تأثیر ویندوز قرار گرفته است. این صفحه نمایش مبتنی بر نماد را با پنجره های متنی بیشتری که شبیه به کنترل پنل ویندوز هستند، ترکیب می کند. مواردی مانند اطلاعات سیستم و دامنه، منابع آماری، ابزارهای مدیریت ایمیل و برنامه ‌ها در دو ستون، به سبک پنجره در صفحه اصلی ارائه می ‌شوند.

برنامه های افزودنی Plesk به شما این امکان را می دهد که به راحتی ویژگی ها و قابلیت ها را به نصب پیش فرض اضافه کنید.

دایرکت ادمین

DirectAdmin از انواع کنترل پنل هاست بوده و با کاربری آسان، کارآمد و بسیار پایدار برای کاربران لینوکس مورد استفاده قرار می گیرد. دایرکت ادمین علاوه بر پشتیبانی از محصول خود با پشتیبانی درجه یک، طیف گسترده ای از گزینه های مجوز را متناسب با نیازهای وب سایت های کوچک و بزرگ ارائه می دهد.

انواع کنترل پنل هاست

H-Sphere

H-Sphere یک کنترل پنل بین پلتفرمی است که به زبان جاوا نوشته شده است و با هر سرور و پایگاه داده از نوع SQL کار می کند.

ویژگی ها:

_مقیاس پذیر

_پشتیبانی چند زبانه

_توابع تجارت الکترونیک

_یک سیستم ایمیل

_ابزار ساخت سایت

_پشتیبانی از SSL

کلام آخر

ما در این مقاله انواع کنترل پنل هاست را بررسی کردیم. شما می توانید بر اساس نیازهای خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. اما توجه داشته باشید که سی پنل آسان ترین و بهترین روش بوده و کاربران بیشتری دارد.

منبع

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.