وبلاگ

چگونه برای سایت خود نام دامنه انتخاب کنیم؟

نام دامنه شما عنصر کلیدی وب سایتتان است. می تواند شما را یک برند موفق کند و یا باعث شکستتان شود. بنابراین انتخاب دامنه برای سایت بسیار مهم می باشد. URL شما اولین چیزی است که بازدیدکنندگانتان خواهند دید. یک نام دامنه خوب می تواند تأثیر مثبت و ماندگاری بگذارد. همچنین این گزینه در سئو بسیار تاثیرگذار است.

نحوه انتخاب دامنه برای سایت

1. از پسوندهای نام دامنه مناسب استفاده کنید (.com، .org، .net)

بهترین انتخاب برای پسوند .com می باشد. زیرا آشناترین و ساده ترین گزینه برای به خاطر سپردن است. طبق تحقیقات Domain Name Stat، 37٪ از نام دامنه ها دارای پسوند “.com” هستند. در حالی که وب ‌سایت‌ های موفق زیادی با «.net» و «.org» وجود دارد، اما وب ‌سایت شما احتمالاً اگر پسوند «.com» داشته باشد، بهتر عمل خواهد کرد.

2. در انتخاب نام دامنه برای سایت، خلاقیت و برند بودن همیشه بهتر از یک نام عمومی است.

به یاد داشته باشید: نام دامنه شما به این معنی است که بازدیدکنندگان چگونه شرکت شما را در وب پیدا کرده، به یاد آورده و به اشتراک می گذارند. این پایه و اساس برند شما می باشد.

در اینجا تفاوت اصلی بین نام دامنه قابل برند و عمومی وجود دارد:

یک نام دامنه قابل برند منحصر به فرد است، در حالی که نام دامنه عمومی معمولاً با کلمات کلیدی و به یاد ماندنی پر می شود.

کلمات جدید ایجاد کنید.

شما می توانید کلمات جذاب و جدید خود را بسازید. این کاری است که گوگل، بینگ و یاهو انجام دادند.

از کلمات موجود استفاده کنید.

شما می توانید از اصطلاحنامه جهت انتخاب نام دامنه برای سایت و یافتن کلمات جالب و متناسب با نام تجاری خود استفاده نمایید.

3. بهتر است نام دامنه کوتاه انتخاب کنید

طبق تحقیقات Domain Registration.com، رایج ترین طول نام تقریباً 12 کاراکتر است. این داده ها نشان می دهد که شما باید نام دامنه خود را مختصر و کوتاه انتخاب نمایید.

4. مطمئن شوید که تایپ آن آسان است

به برخی از محبوب ترین وب سایت های جهان فکر کنید. چه چیزی به ذهن می رسد؟ گوگل، فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، یاهو و…

یکی از ویژگی های مشترک آنها این است که املای همه آنها آسان است. بازدیدکنندگان شما باید بتوانند نام دامنه شما را بدون مشکل تایپ کنند.

آخرین چیزی که می خواهید این است که بازدیدکنندگان دامنه شما را اشتباه تایپ کنند و در نهایت در یک وب سایت متفاوت قرار گیرند!

5. قبل از انتخاب دامنه برای سایت، مطمئن شوید که تلفظ آن آسان است

شما می خواهید نام دامنه تان به راحتی توسط شما و دیگران منتقل شود.

6. از خط فاصله و اعداد اجتناب کنید

7. بلند مدت فکر کنید تا کوتاه مدت

اگر تصمیم به تغییر دامنه در آینده داشته باشید، هزینه، برندینگ و رتبه بندی سئو شما از بین می رود. در هنگام انتخاب نام دامنه، بلند مدت فکر کنید. برای مثال، اگر شرکت شما به کسب ‌و کارها کمک می ‌کند تا وب ‌سایت‌ های خود را برای سئو بهینه نمایند، می ‌توانید نام دامنه ‌ای مانند «OptimizedSEO.com» انتخاب کنید. اگر فکر می‌ کنید این امکان وجود دارد که در آینده به خدمات کلی‌ تر بازاریابی دیجیتال مانند بازاریابی ایمیلی، PPC و غیره بپردازید، ممکن است عاقلانه باشد که در نام دامنه خود تجدید نظر کنید.

بنابراین، هنگام انتخاب دامنه برای سایت، چشم انداز بلند مدت در ذهن داشته باشید.

انتخاب دامنه برای سایت

کلام آخر

با توجه به مطالب بالا، اگر نام دامنه خود را انتخاب کردید می توانید با کلیک روی کلمه نام دامنه، بررسی کنید که آیا این نام قبلا استفاده شده است یا خیر، سپس خریداری کنید. امن هاستینگ به شما در داشتن سایتی معتبر و پر ترافیک کمک می نماید.

منبع

برچسب‌ها:,

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.