وبلاگ

کنترل پنل دایرکت ادمین و سی پنل

دو پنل شناخته شده در صنعت میزبانی وب وجود دارد که پلتفرمی از ابزارها را برای کنترل و عملکرد سرور ارائه می دهند. ما در این مقاله نگاهی عمیق به تفاوت ‌های هاست دایرکت ادمین و سی پنل خواهیم داشت.

رابط کاربری گرافیکی

هر دو پنل یک رابط کاربری گرافیکی تمیز، سازمان یافته و مدرن ارائه می دهند و مدیریت سرور و دامنه را از طریق یک رابط کاربری آسان و دوستانه تسهیل کرده و دموهای زنده را ارائه می دهند.

سطوح دسترسی

با سطوح دسترسی متفاوتی ساخته شده اند.

هاست دایرکت ادمین

به نظر می رسد رابط DirectAdmin با توجه به تعداد پورت ها و سطوح دسترسی کمی ساده تر است.

  • 3 سطح دسترسی: مدیر، نماینده فروش، کاربر
  • توانایی ایجاد چندین کاربر «مدیر» سطح بالا در صورت تمایل
  • اگر می‌خواهید به همه ویژگی‌ها در یک رابط واحد دسترسی داشته باشید، گزینه ‌ای برای ادغام همه سطوح دسترسی وجود دارد
  • در صورت ورود به عنوان سرپرست، می توانید بین تمام سطوح کاربری در یک رابط جابجا شوید
هاست دایرکت ادمین

هاست سی پنل

  • با دو رابط مختلف که بر روی پورت های مختلف کار می کنند، ساخته شده است که هر کدام به کاربران مختلف با امتیازات متفاوت خدمات ارائه می دهند.
  • عمدتاً برای دامنه / زیر دامنه / دامنه افزودنی و مدیریت ایمیل استفاده می شود (البته می توانید PHP، SSL و خدماتی از این قبیل را که مربوط به دامنه شما هستند، ویرایش کنید)
هاست سی پنل

تم ها و سبک ها

هاست دایرکت ادمین چهار سبک از تم جدید Evolution را برای تمام سطوح دسترسی ارائه می دهد.

هنگام دسترسی مستقیم به حساب‌های سی پنل، می‌توانید یکی از چهار سبک مختلف را انتخاب کنید تا با موضوع Paper Lantern به‌عنوان پیش ‌فرض تنظیم شود.

هر دو DirectAdmin و cPanel اسنادی را برای سفارشی کردن تم ها برای پنل ها و صفحات ورود به سیستم خود ارائه می دهند.

مدیر فایل

هر دو پنل دارای یک مدیر فایل مدرن و آسان برای استفاده هستند. مدیریت سی پنل بسیار غنی از ویژگی ها و به خوبی چیده شده است. در یک پنجره جدید باز می شود تا در صورت نیاز بتوانید به راحتی بین cPanel و File Manager تعویض کنید.

WebDAV

هاست دایرکت ادمین و سی پنل هر دو از WebDAV پشتیبانی می کنند (پشتیبانی سی پنل از طریق رابط وب دیسک آن است). DA Calendar، Contacts & Push Email و Caldav به طور پیش‌ فرض در دایرکت ادمین، قابل دسترس نیستند، اما تمام این ویژگی ‌ها به ‌طور پیش ‌فرض از طریق پنل در دسترس می باشد.

استفاده از منابع

قالب‌های پنل نسبت به قالب‌ های DirectAdmin فضای دیسک و حافظه بیشتری را مصرف می‌ کنند، این امر به این دلیل است که سی پنل از ویژگی‌های بیشتری پشتیبانی می نماید.

نتیجه

هاست سی پنل و دایرکت ادمین عملکردهای متفاوتی را ارائه می دهند. شما با توجه به نیاز های خود می توانید بهترین گزینه را برای سایتتان انتخاب کنید.

امن هاستینگ 24 ساعته با بهترین پشتیبانی فنی و ارائه هاست پر سرعت خارجی و داخلی در دسترس است. برای اطلاعات بیشتر مقالات مربوطه را مطالعه فرمایید.

منبع

برچسب‌ها:, , ,

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.