وبلاگ

سرور مجازی

استفاده از سیستم عامل مناسب، سخت افزار با کیفیت یا اینترنت پرسرعت و برخی معیارهای دیگر برای داشتن یک VPS سریع خوب است. ما در این مقاله به بیان ویژگی های سرور مجازی پرسرعت (VPS) می پردازیم.

معیارهای سرور مجازی پرسرعت

  1. سخت افزار و کیفیت آن ها
  2. سیستم و فضای ذخیره سازی
  3. سرعت اینترنت سرور مجازی
  4. سرعت اینترنت کاربر
  5. انتخاب سیستم عامل مناسب
  6. سیستم های مجازی سازی
  7. مکان ها
  8. پشتیبانی سریع و با کیفیت
  9. کنترل پنل مدیریت سرور

1. انتخاب یک سرور با سخت افزاری با کیفیت

سخت افزاری با کیفیت بالا در VPS اولین چیزی است که برای داشتن یک سرور مجازی پرسرعت مهم می باشد. بنابراین قبل از سفارش می توانید مدل های سخت افزاری را از قسمت پشتیبانی ارائه دهنده بپرسید.

2. انتخاب صحیح سیستم ذخیره سازی

انتخاب سیستم ذخیره سازی صحیح، یکی دیگر از اصطلاحات مهم در هنگام خرید سرور اختصاصی یا VPS است. در گذشته از سیستم ذخیره سازی SATA در VPS ها به همراه سرویس های گران تری به نام SSD VPS استفاده می شد.

اما با توسعه نرم افزار و داده های بزرگ تر، انتقال سریع تر داده ها اهمیت فزاینده ای پیدا کرد. هنگام خرید سرور مجازی، مطمئن شوید که سیستم ذخیره سازی حداقل SSD باشد.

3. تاثیر فضای ذخیره سازی بر سرعت سرور

سعی کنید همیشه فضای خالی در سرور یا حتی سیستم خودتان داشته باشید زیرا می تواند سرعت سیستم عامل را افزایش دهد. سیستم عامل برای درست کار کردن به فضا نیاز دارد.

4. سرعت اینترنت VPS

سرعت اینترنت در داخل سرور بسیار مهم است. هنگامی که در یک مرورگر کار می کنید، داشتن یک اتصال اینترنت پرسرعت بسیار حیاتی می باشد.

کاربران پهنای باند اینترنت را روی سرور اصلی به اشتراک می گذارند، بنابراین مهم است که چند سرور VPS روی سرور اصلی قرار بگیرد.

5. سرعت اینترنت کاربر

شما از طریق دسکتاپ راه دور به سرور خصوصی مجازی متصل می شوید و دسکتاپ راه دور از اینترنت برای ایجاد یک اتصال پایدار و سریع به VPS استفاده می کند.

حالا اگر سرعت اینترنت شما کم باشد، اتصال با تاخیر مواجه می شود. در نتیجه حتی اگر VPS با کیفیت باشد، به دلیل کندی سرعت اینترنت، عملکرد آن را از دست خواهید داد.

6. انتخاب سیستم عامل صحیح

هر سیستم عامل کاربردهای خاص خود را دارد و هر کدام به منابع مختلفی نیاز دارند تا به اندازه کافی کار کنند.

7. سیستم مجازی سازی VPS

سیستم های مجازی سازی مختلفی وجود دارد و ارائه دهندگان VPS از آنها برای ارائه سرویس استفاده می کنند.

8. مکان سرور

مکان سرور مجازی پرسرعت برای داشتن اتصال سریعتر مهم است. اگر VPS را از مکانی نزدیک به کشور خود خریداری کنید، اتصال روان تری به سرور خصوصی مجازی خواهید داشت.

9. کیفیت پشتیبانی ارائه دهنده

به دلایل زیادی، ممکن است اتصال به سرور خود را از دست بدهید. شاید به دلیل کانفیگ اشتباه، مشکلات شبکه و…

اگر تیم پشتیبانی ارائه دهنده شما قوی باشد، می توانید به راحتی با آنها تماس بگیرید. پشتیبانی سایت امن هاستینگ مشکلات شما را در سریع ترین زمان ممکن حل می کند.

10. کنترل پنل مدیریت سرور

بهتر است یک کنترل پنل فول آپشن برای مدیریت سرور مجازی پرسرعت به عنوان مثال، گزینه هایی برای روشن کردن، خاموش کردن، راه اندازی مجدد، نصب مجدد و دسترسی به کنسول داشته باشید.

سرور مجازی پرسرعت

نتیجه گیری

همان طور که دیدیم، گزینه های مختلفی وجود دارد که باید قبل از خرید سرور مجازی پرسرعت بررسی کنیم. با رعایت ضوابط ذکر شده سرور سریع و باکیفیت خواهید داشت.

منبع

برچسب‌ها:, ,

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.